Saturday, July 31, 2010

Loboskan minda, tipu dengan kata-kata, sampaikan dengki dengan gerak anggota

berfikir lah dengan cerdik mana kamu,
golongan yang berdampingan hanya ditakuk itu,
pelan-pelan kamu masuk dan berdiri samanya tinggi..
katanya tinggi, padahal, setegak paku berdiri..
jadi, kamu perlu kuat...tarik mereka sebenarnya.
ajak melompat bersama-sama,
agar cerdik kamu itu membawa seribu lagi cerdik bersama...
baru kawan namanya

tipu-tipu hanya ditelinga,
terus dengan apa yang dirasa..
janganlah percaya pada pendusta..
jika kamu tutup telinga..
kire settel semuanya..
buat je apa yg dikepala....

badan menari,
tunjuk bahasa dari kepala,
cara yang hebat untuk bg tahu itu perasaan dengki,
kamu peduli apa...
jgn pikir...
nti kamu runsing...
jgn pikir...
nti kamu runsing...
biarkan begitu...
dan kamu lihat sahaja sampai bila..


tiada siapa atau apa..
untuk kawan yg jauh dimata.
yg sinis buka mata..
setengahnya untuk anda...
yg suka gosok mata..
walaupun aku tahu..
kau tidak membaca..
tp ia untuk kau juga..

Kiasan malam itu!

bodoh, pergi aku tanpa ada usul terlebih dahulu..
ini la jadinyer, terpaku - paku..
nampak aku kehulu kehilir?
ape yang kau buat?
merengek manje..
menjengkelkan....!
lain orang sama juga perihal..
tapi lain orang tiada ada apa yang ko ada.
bagi tahu seluruh dunia adanya dia.
pergi laung dan nyalak atas bukit jerit namanya...
seperti kau dan binatang yang menyalak itu sama!
tidak sedar aku sentiasa perhati..
bangga...bangga...
padahal aku tahu ceritanya..
berbeza-beza......
lagi kau tidak sedar...
sebab..dia dia dia!

:)


jangan ada yang bersuara terkena muka,
sbb kiasan aku tuju satu sahaja..dan cuma aku tahu perihalnya!

Thursday, July 22, 2010

lihat rama-rama jangan seperti kamu melihat aku..

rama-rama itu terbang, seperti aku,
terbang sang rama-rama itu sebentar-sebentar,
mungkin kerana tiada daya, atau cuma tabiat sang rama-rama memang begitu.
menghibur mata-mata dengan ramuan warna dibadannya tanpa ada bunyi dari mereka.
hidupnya cuma begitu, kesian juga kerana hayatnya tidak lebih satu purnama..
kesian sang rama-rama itu bukan?

tapi jangan kesiankan aku...
kerna, aku penuh dengan usha,
terbang aku tidak cuma seketika,
jika ada daya......
seluruh alam aku terbang melihat dunia..aku menghibur dengan kata-kata,
tiada warna-warna indah pada muka, kerna aku tahu ada cela..
tidak tampan seperti mereka...

Monday, July 19, 2010

selamat tinggal!


Mengapa tidak faham?
aku dan kau sudah tidak ada apa-apa lagi,
kau selalu marah-marah, bakar diri dan rosakkan aku..
memang aku rasa rindu,
tapi rindu aku cuma sekadar kawan,
bukan seperti dulu,
hari-hari nak bersama.
jadi kita jumpa sebentar-sebentar sudah..
lama-lama nanti bikin cinta semula,
susah nanti..
penat aku cube lupakan kau..
demam-demam, batuk-batuk..
ada kau kesah?
bakarlah diri kau untuk orang lain,
selami dada orang lain...
bukan dada aku!

bye rokok!.

Saturday, July 17, 2010

Micro nya aku!

erm..
ni adalah untuk kamu yang tidak faham apa sebenarnya apa yang aku tulis,


.............................................................................................................................................
kau bunga dan kawan tangkainya.hah! diatas bukan?
kau emas dan kawan peraknya. nah! yang pertama bukan?
kau cahaya dan kawan lampunya. iya! ko yg bersinar sebenarnya..
kau minyak dan kawan keretanya. betol! tanpa kau, kawan hanya nama..

1. klu mcm nie awk tulis... awk hanya pike pasal diri awk sendiri.....
awk nak semua org utk awk... tp awk ada pike apa yg "kau" and kawan awk tu nak awk mcm mana lak...

2. then... tanpa "kau" kwn hanya nama... so awk peguna kn "kau" nie utk kwn2 awk dan diri awk... tu maksud nye... tp awk tak penah perasaan tu....

3. "kau" tu pun tak tau nak ckp apa dah tentang kehidupan awk dgn kwn awk.... klu tu yg membahagiakn awk... go la with your life.... "kau" maybe dah tak blh nak ikut rentak dan cara idup awk....
semoga apa yg awk pilih tu btl sehingga keakhirnya.... 


4. kat sini saya blh berdoa dan berdoa... semoga kwn awk akan terus bersama dgn awk..... dan awk bahagia....

5. saya tertanya knp awk tak de dlm ayat awk tu... knp kau dgn kwn jer... mana awk??


......................................................................................................................................................


ni msj yang "kau beri"..
ini jawapannya.............


1. knapa perlu awak cakap saya nak semua untuk saya?
mmg saya nak, sbb awak tu cinta, mereka tu penceria dunia..phm la ape itu cinta sebenarnya..atau maksudnya cinta itu kecil sgt dan tak bermakna untuk awak?


2.Kau cakap aku gunakan kau untuk diri aku dan kawan-kawan. IYE? atau kau gunakan aku? kau gunakan aku untuk sementara..dah ok kau bla? apa...sampai hati aku cakap mcm nie?kau tu lagi cakap tak pike otak dan hati bile cakap dgn aku..
maksud " tanpa kau, kawan hanya nama.." tu ialah, aku nk cakap yang kau tu tersangat la penting dan utamanya dari kawan-kawan aku...tanpa kau.. kawan-kawan tu cume kawan-kawan...boleh ke ganti kau?dah sah2 tak boleh...itu yang sebetulnya...jgn main redah buat kesimpulan.

3.saya tak nak awak cakap pape tentang saya kehidupan saya dan kawan-kawan saya..awak tak ada disisi..dan awak x tahu...jika awak cakap pon x tahu betol atau tak. Awak nampak saya bahgia? jika itu awak nampak terpulang...sbnarnya awak buta..! tak pe la x blh ikut, mgkin kite bukan dijodohkan bersama..

4. thanks dgn doa, jgn doa itu sakitkan awk.

5.knapa saya tak de dlm ayat2 tersebut.. itu pon awk x blh nk discribe.. sbb post tu adalah luahan dari saya...
keseluruhannya saya sebenarnya...buat ape saya nk letak saya...
dari mata saya dulu awak itu emas dan kawan itu perak..ha..itu sebenarnya..bagi sedapkan ayat...saya pendekkan..

sukahati kalau dah give up dgn saya.. saya harap apa pun yang jadi awk juga bahgia..ini semua bukan saya yang mintak, awk yang buat suma jadi mcm nie.. awk terlalu berfikir tentang awk dlm hati saya dan tidak mendengar dengan hati..jika awk dengar dgn hati awk, mgkin awk akan jmpa saya yang selama ini mahu berkorban semuanya..jgn cuma berfikir guna otak..

jika nanti orang tanya, knapa x bersama? cakap saja kerana kawan-kawannya..
jika nanti orang tu tanya lagi, knapa dgn kawan dia? jawab..die sayang kawan-kawannya...
dan jika dia tanya lagi mengapa? sbb aku x de kat sana...


hah.mgkin kita akan bersama atau tidak itu kita sendiri patutnya usha..
sy dah cuba memujuk, tp awk dah x mahu tunduk...jadi terpulang...
sy dah ajak awk berkawan, tapi melawan..terlalu sensetif dgn apa pon..
sdgkan saya kata awak segalanya...

kecik mungkin bagi awak kata-kata cinta dari saya..
so..sy yang sepatutnya pergi...
bye...









Friday, July 16, 2010

Cerita si pemain kotak bersegi

pernah main papan luncur?
ice skating?
no?
i have solution!
and ini mungkin penganti untuk semua sukan tersebut..
iya masih baru di malaysia, malahan dunia mungkin!
penciptanya tidak mahu diketahui namanya mencadangkan agar kita dapat membawa sukan ini kemata dunia.

LUNCUR MUNTAH!

ape?
geli?
haha........
si pencipta relax jerk luncur sampai bawah meja..
lari-lari mahu muntah, terjatuh dan termuntah, terseret dan terluncur..lalu di beri markah oleh abangnya!
haha



Emergency and Trauma!

Emergency and Trauma!

Mereka membantu tanpa pikir perlu..
mereka,
boleh terbang!
kuat!
bijak!
pantas!
boleh hilang!


yeah..
cool bukan..?
sbb itu mereka boleh bantu saya..
thanks!


mereka terbang dgn angan-angan..
mereka kuat dgn semangat,
mereka bijak dgn kata-kata,
mereka pantas dgn shooping,
mereka boleh hilang dgn akal..!

Tuesday, July 13, 2010

aku dah mule berminyak rambut.

apahal?
sukehati aku nak pakai ke tak..
jeles la kan aku da berambut.
haha...
mampos gadis melaya sekalian!

normal saline

yeah..sambungan..

hah..doktor tu dah tanya..
die pas aku ke doktor lain,
owh..sah..cucuk..
NS masuk dlm badan..
normal saline....


mengelupo kaki tekinje-kinje..
padahal x sakit pown.
saje nk manje2,
then..
sejam juga la aku temenung,
..pastu..go..balik..
pening..tido..

abis da....yeah..

muntahkelalah!

eyy...

rase seperti nk tekeluar semua isi perut bile muntah.
nyata demam itu adalah satu penyakit yang dibenci.
dengan belagaknya, aku tahan demam....
ingatkan makan panadol ok sudah..
tapi apakan daya, saintis penadol x hebat buat penadol..

dengan keadaan aku yang tidak keruan sudah,
aku mengalah, terpaksalah puan-puan sekalian hantar aku kehospital..
gaya pembawakan kereta intan dah memang tidak boleh disanggah,
hantu-hantu pon berhati-hati lintas jalan takut kene langgar.
haha..kekiri,kekanan,kekiri,kekanan,kekanan,kekanan...wek..boleh muntah.

sampai hospital, orait..
baru mahu baring, MOHD FAIZAL HASSAN!
owh...tak jadi baring..go..bilik 11.

en doktor: bape lame demam?
nanchan: tige hari dah.
en doktor: knape datang malam nie?
nanchan: kau nie bodoh ape?
en doktor: tangan.
nanchan: ape?nk kne tangan?
haha



wey2....sambung2...aku x larat nk taip...

Saturday, July 10, 2010

gedik di fb?

cara-caranya!
"i nk mkn" sapa nk teman? erm bosan la."
"sakit nye perut.sape nk picit".
"bosannye duduk rumah sorang"(mintak-mintak org datang ke?).
"esok malas keje la"(mentang-mentang bos tak ade FB).
"benci la"(mintak-mintak org tanye la tu sape yang dibenci).

ish..
FB sendiri?
sukehati?
pegi mati.ini blog aku..
aku tak kire kalau mahu perli.!

sebenarnya dulu kau dan kawan-kawan!

kau bunga dan kawan tangkainya.hah! diatas bukan?
kau emas dan kawan peraknya. nah! yang pertama bukan?
kau cahaya dan kawan lampunya. iya! ko yg bersinar sebenarnya..
kau minyak dan kawan keretanya. betol! tanpa kau, kawan hanya nama..

tp yang betulnya!
kau cinta kawan penyerinya!


skrg!
kau dan kawan tiada beza.

Friday, July 9, 2010

cara aku berkata-kata

dari jasad adalah tipunya,
dari lisan kadang-kadang betul dan kadang-kadang dusta,
dari hati, sentiasa pasti, tepat tapi aku cuma amati dan simpan sendiri.

jgn bertanya.
cuma berdoa.
aku mmg sedih, tapi lain punya cara..
berkongsi itu susah dan itu aku punya suka..

En. Runsing melihat aku senang di goda?

ha. mmg aku senang di goda.
tapi aku sudah minta semua berdoa.
berjaya atau tidak aku dgn doa mereka.
kita lawan ya!

Friday, July 2, 2010

idea si kaki stim!

si kaki stim kata,
"dadah itu bahaya"
tapi kaki stim layan juga.

si kaki perempuan kata
"jgn main perempuan HIV"
tapi kaki perempuan tukar pasangan bila-bila.

nyata..kita akan kata.."eleh, die nasihat lebih. tapi hampeh".

itu bermaksud anda bodoh!
menilai manusia dr perbuatan..


saatnya sonsangkan hati!

Hati ini unik, tanpa ada yang benar boleh menyentuh. Tapi percaya atau tidak, tergoncang berkali-kali sebentar tadi, amarah saya meningkat tinggi. songsang pemikiran saya, takut songsang itu bencana bagi saya. Melihat berhari-hari, mengkaji faktor mengapa diri ini diuji, tanpa mencari jawapan, jawapan itu datang sendiri.. Berkasihan depan mata, keluarga dan gaya jadi perihal borak-borak menyusun kata."mak ngan abah sporting katanya"haha..kenapa tidak sedar? Sebab anda Bodoh!

Melaram menggedik terkinja-kinja, manusia mana tidak songsang hatinya, melihat bontot dihayun kesitu kesana. Adam dan hawa, hawa dan nafsu. adam melihat hawa lalu datang nafsu! itulah jalan cerita ia dari asalnya... si Dia bukan main tunjuk perkasa, selendang hijau konon bergaya, lekuk tujuh sergam dipinggang, buku lima erat digenggam.. Mengerti pula lawannya enggang! berlawan ilmu tiada parang, menjentik usah tanda menyerang, kita tengok jika saya ini sudah mula berang!


....
Sentakan kucerita bukan sekali, tetapi jadi berkali-kali, jika bersalah, tegur dgn sebaik budi,
bukan tunjuk dan maki-maki. Tiada sebenarnya marah untuk dia kali ini, tanda sayang saya dan anda kini, berubah mengikut emosi, tapi tolong sedar saya benci.
Jangan dijaga hati saya ini, kotor dan tidak perlu dicuci, runtuhkan dan jangan risau-risau lagi, tunggu masa kaki ini berlari, jika saya berfikir-fikir lagi!

Thursday, July 1, 2010

i love you




lihat saya!
manusia atau tidak?
rasa-rasanya berhati atau patung?

haha..
yang memandang satu arah mungkin tidak akan faham,
yang memandang bersama perasaan mungkin akan salah.
perspektif nya umum.
ungkapannya juga umum.

mahal bagi saya, mahal juga bagi die, mahal juga bagi mereka.
tulus itu wajar ada,
sematkan kedada itu perlu cekal hingga keakhirnya.

dia kental dalam cabaran luarannya,
nyata kagum saya rasa!
dia berfikiran cerdik dlm minda,
nyata saya kagum juga!
emosi dia kadang-kadang hiba,
Insyaallah ia mematangkan dirinya juga.

nyata dalam dunia yang nyata i love la dia,
bukan mainan ungkapan semua ini sahaja,
kerna tuhan tahu siapa dia dalam hati saya..

jika satu hari saya berkerusi roda,
dan tiba-tiba si dia si dia menganggu tanpa ade rela hatinya,
berdoa lah si dia itu kerna kerusi roda itu pula menjadi senjata,
dan akan saya campak kemuka..

bukan i love you sang pujangga kepada gadisnya,
bukan juga i love you si dia yang lain kepadanya,
tp i love you saya yang tidak boleh akad punya cerita. 

............................ini kisah yang lain pula............................


mata bertentang, tapi tidak berkata,
respon-respon sinis buat si dia panas dan terbakar,
kadang-kadang manusia lupa untuk berhenti berusaha,
bagus kerna itu tanda i love you bg nya..

tapi si dia memandang cuma satu muka,
i love you kamu lemah dan tak berdaya,
kerlipan mata yang dipandang muka lagi gah di matanya..
perlu atau tak, kamu perlu berputus asa, 
atau ubah persepsi diri jadi kawan baginya..

si dia ini juga punya cerita,
respon-respon sinis buat si dia yang dipandang muka langsung tidak ada cerita,
gah kan apa yang dirase,
i love you back dari si punya muka dapat tak dapat blakang cerita,
janji hati puas dan si muka tahu cerita.
ketepikan persepsi gadis dan jejaka...